روزنامه گیلان امروز

روزنامه جامعه مدنی صبح گیلان

روزنامه گیلان امروز

روزنامه جامعه مدنی صبح گیلان

صفحه هشت

امیر شیخ لار آبادی، مدیر عامل کارخانه تولیدی- صنعتی سابینه سرد خزر<بستنی بودی بال>:

مردم گیلان، کی می‌خواهیم خودمان را باور کنیم که در داخل استان محصولات با کیفیت تولید و عرضه شود؟

 

گیلاان امروز،سعید سیمیاری همدم -‌حداث مدرن‌ترین مجتمع صنایع غذایی-تولیدی، صنعتی”سابینه سرد خزر” (بستنی بودی بال) زمانی در فکر دست اندرکاران این مجموعه ایجاد شد که پیش از این توزیع انواع بستنی محصولات کارخانجات مختلف توسط مدیران مجموعه مذکور در سطح استان پخش و از لحاظ ریالی رقم قابل توجهی از استان خارج می‌شد.

لذا استان با این شرایط می‌توانست با بهره‌مندی از یک کارخانه مدرن در زمینه تولید بستنی ضمن جذب سلیقه‌های مشتریان از محصولات تولیدی داخل استان، در زمینه صادرات انواع بستنی به سایر استان‌ها اقدام کند که تفکر این حرکت اقتصادی ضمن این که سبب رونق چرخه اقتصادی در استان می‌شد، می‌توانست برای سایر بخش‌ها از جمله اشتغال، فرصت مغتنمی قلمداد شود.

دست اندرکاران مجموعه تولیدی- صنعتی”سابینه سرد خزر” با هدف عرضه یک محصول با کیفیت به مشتریان وارد چرخه صنعت شدند و پس از سال‌ها تلاش و کوشش و دوندگی‌های شبانه روزی سرانجام در اواخر سال 1385 همزمان با ورود ریاست محترم جمهوری”دکتر احمدی نژاد”  و سفر هیات دولت به گیلان، با حضور وزیر صنایع و معادن وقت و هیات همراه، مدرن‌ترین کارخانه‌ی تولید انواع بستنی و نیز واحد تولیدی - صنعتی نان بستنی را رسما مورد بهره‌برداری قرار دادند.

هم اکنون محصولات این شرکت با نام تجاری”بودی بال” طی مدت کوتاه فعالیت خود در سطح کشور به جایگاه رفیعی‌ دست یافته است که این موفقیت‌ها مرهون زحمات سرمایه گذاران، متخصصین و نیروی انسانی کارآمد و توانمند آن شمرده می‌شود.

شرکت سابینه سرد خزر با نام تجاری”بودی بال” که دارای گواهینامهHCCP  اروپا در زمینه تولید محصولات غذایی است در سال 1381 عملیات اجرایی خود را آغاز و در اواخر سال 1385 رسما خطوط تولید را راه اندازی و محصولات خود را با عرضه بهترین محصول با کیفیت روانه بازار کرد.

این شرکت با نصب مدرن‌ترین ماشین آلات روز دنیا از کشور‌های آلمان، اتریش، دانمارک، فرانسه و... تاکنون یک میلیون یورو صرفا در بخش نصب ماشین آلات خارجی هزینه کرده و تاکنون برای راه اندازی این مجموعه بزرگ تولیدی صنعتی که در زمینی به مساحت 5/1 هکتار واقع در شهرک صنعتی بندرانزلی احداث شده، 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی و ریالی صورت گرفته است.

نتیجه این سرمایه گذاری‌ها سبب شد که تا به امروز ما شاهد جذب 300 نفر از جوانان منطقه که به طور میانگین دارای سن 25 سال هستند، بوده و با راه اندازی تمام خطوط در آینده‌ای نزدیک شاهد اشتغال 600 نفر از جوانان جویای کار(به طور مستقیم) خواهیم بود که طبیعتا با رقم ذکر شده فعلی جوانان فعال در کارخانه، بالغ بر 1500 نفر به طور غیر مستقیم از این کارخانه ارتزاق می کنند.

گفت و گوی ما با آقای”شیخ لار آبادی”، مدیر عامل شرکت سابینه سرد خزر حول محور جذب بازارهای داخلی و خارجی محصولات”بودی بال” است که ایشان در این گفت و گو از همشهریان عزیز گیلانی دعوت کردند که از محصولات تولیدی استان گیلان استقبال کنند تا مقدمات جذب سرمایه گذاری برای سایر سرمایه گذاران فراهم شود.

وی در این رابطه می‌گوید: مردم گیلان ضمن این‌که از سلیقه‌ منحصر به فردی برخوردار هستند در انتخاب مواد غذایی نیز همواره با کیفیت‌ترین و بهترین محصولات را می‌پسندند.

وی می‌افزاید: اما مساله‌ای که همواره”من” تولید کننده را رنج می‌دهد این است که تولید کنندگان خارج از استان به سلیقه‌های مردم گیلان راحت‌تر نفوذ می‌کنند. کیفیت ممکن است در این زمینه نقش بسزایی داشته باشد اما مردم در انتخاب مواد غذایی باید تولیدات داخل استان را نیز در سبد غذایی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: معمولا تولید کنندگانی که تازه وارد عرصه بازار رقابتی می‌شوند ممکن است نواقصی داشته باشند اما این نواقص به تدریج مرتفع می‌شود.

مدیر عامل شرکت”سابینه سرد خزر” با اشاره به این‌که ما برای خرید مواد اولیه و نصب ماشین آلات هزینه گزافی را پرداخت کردیم تا بهترین محصول را وارد بازار کنیم افزود: از آنجایی که مردم ما مشکل پسند و خوش سلیقه هستند مجموعه‌ای را طراحی و به بهره‌برداری رساندیم که بتواند از هر نظر قابلیت رقابت با محصولات خارج از استان را داشته باشد.

وی یادآور شد:پیش از این که ما در سطح استان پخش محصولات سایر کارخانجات بستنی کشور را بر عهده بگیریم، سرمایه وسیعی از استان خارج می‌شد ولی هم اکنون ما ضمن جذب نقدینگی استان‌های دیگر محصولات خودمان را به کشورهای همجوار نیز صادر می‌کنیم.

به گفته”شیخ لار آبادی” افزایش واحدهای تولیدی و صنعتی و فراهم کردن بستر اشتغال از سوی این واحدها می‌تواند به نابودی برخی از بزهکاری‌های اجتماعی جامعه کمک شایانی کند.

وی با بیان این مطلب که استان گیلان قابلیت داشتن بهترین واحدهای تولیدی- صنعتی را دارد گفت:این مهم زمانی تبلور می‌یابد که مردم گیلان نیز با حمایت‌های خود بتوانند از لحاظ معنوی واحدهای تولیدی- صنعتی را یاری کنند. در استان گیلان با حجم بالایی که در زمینه مصرف فرآورده‌های لبنی و نیز بستنی وجود دارد، حمایت‌های مردمی، ضمن این‌که انرژی مضاعف برای تولید کنندگان را فراهم می‌آورد، برند صنعتی استان را نیز افزایش می‌دهد و نام استان را به سایر استان ها و کشورهای مختلف می‌برد و سبب شکوفایی اقتصادی می‌شود و در این رهگذر سایر سرمایه گذاران نیز تشویق می‌شوند تا در گیلان سرمایه گذاری کنند.

مدیر عامل مدرن ترین کارخانه بستنی سازی کشور با نام تجاری بودی بال اظهار داشت: اگر چه ما فکر می‌کنیم در برخی مواقع حساسیت‌ها کم رنگ است اما ما همواره درب کارخانه را بر روی همه بازدید کنندگان باز نگه داشته ایم تا مردم از نزدیک شاهد توانمندی‌ها و پتانسیل‌های کارخانه باشند.

وی در این گفت و گو که در محل دفتر ایشان انجام شد، اظهار امیدواری کرد: مجموعه متخصصین این مجموعه روز به روز روی کیفیت محصولات کار می‌کنند و مطمئن هستیم در بخش کیفیت از محصولات خارج از استان عقب نیستیم چه بسا که به عنوان تولید کننده ای که به تازگی وارد بازار رقابت شده است به جایگاه قابل قبولی دست یافته‌ایم، نمونه‌ی بارز آن مشتریان عزیزمان از سراسر کشور هستند.

وی افزود: محصولات این کارخانه در حال حاضر با مشکل فروش روبه رو نیستند بلکه کارخانه با سه شیفت کاری برای پاسخگویی به مشتریان در حال کار است اما ظرفیت و پتانسیل این واحد تولیدی- صنعتی غیر قابل توصیف است. اگر فروشگاه‌های بزرگ عرضه مواد غذایی استان از جمله رشت ما را در کنار خودشان ببینند، ما همواره در کنار یکدیگر خواهیم ماند و این توجه صرفا به لحاظ معنوی برای ما ارزشمند است نه مادی. چون عرض کردم ما در مدت کوتاه حضور خودمان در بازار مصرف کشور مطرح شدیم اما علاقمندیم که گیلانیان به عنوان یک هم استانی ما را باور داشته باشند و از واحدهای صنعتی شهر خود حمایت کنند.

وی ادامه داد: در کنار این مجموعه واحد تولیدی- صنعتی دیگری با عرضه نان بستنی به شکل حصیری و قیفی در حال تولید است.

وی یادآور شد: دستگاه تولید ویفرهای شکلاتی، کرم دار به شکل چوبی نیز عنقریب در این مجموعه راه اندازی خواهد شد ضمن این که تولید فرآورده‌های لبنی هم از دیگر برنامه‌های این کارخانه است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از ماشین آلات شرکت برای توسعه‌ی موارد ذکر شده نصب و بخشی دیگر در حال نصب است.

مدیر عامل شرکت”سابینه سرد خزر” محصولات”بودی بال” در پایان با اشاره به این‌که هدف ما اجرای برنامه و سیاست‌های دولت در زمینه خروج ارز از کشور، فرصت شغلی و خود کفایی است گفت: حمایت‌های مردمی انگیزه می‌آورد و انگیزه سبب ترغیب سرمایه گذاری می‌شود و هر تولید کننده‌ای زمانی به تولیدات خود عشق می‌ورزد که همشهریانش از محصولات با کیفیت آن حمایت کنند. وی خطاب به مردم گیلان گفت: کی می‌خواهیم خودمان را باور کنیم که در داخل استان محصولات با کیفیت تولید و عرضه شود؟ وی با مطرح کردن این شعار در سال”نوآوری و شکوفایی” به صحبت‌های خود خاتمه داد: عرضه غذای سالم همراه با کیفیت به ویژه برای کودکان، نوجوانان و جوانان هدف ماست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد